Thema MJC 2017: ‘A New World, A New Perspective’

Op 29 juni staat het Media Park in het teken van Media Jaarcongres! Een dag innovatie en inspiratie rondom het thema ‘A New World, A New Perspective’. 

De 10e editie Media Jaarcongres (MJC), dé ontmoetingsplek voor de Nederlandse media-industrie, vindt dit jaar plaats op donderdag 29 juni in Studio 21 op het Media Park. De afgelopen 10 jaar is het medialandschap voorgoed veranderd. Het is een nieuwe wereld met nieuwe regels. We spreiden onze tijd over verschillende schermen en media, van een eindeloze stroom aan berichten op social media, het binge-watchen van hele series in korte en het altijd en overal bereikbaar zijn. De platforms die we hiervoor gebruiken van Facebook, YouTube, WhatsApp tot aan Google, zijn globaal en weten alles van ons. Wat we doen, waar we naar zoeken, waar we ons bewegen. Ze kunnen inmiddels voorspellen wat we gaan doen.

Alle video is tegenwoordig digitaal, en daarmee zijn er ineens nieuwe mogelijkheden ontstaan. Rondkijken in een video, het herkennen van mensen en gebeurtenissen, het koppelen van video aan informatie in alle vormen. Kunstmatige intelligentie en data analyse zijn geen academische specialisaties meer, maar aanjagers van media innovatie. Wat betekent dit alles voor de Nederlandse mediasector? Hoe kan een klein land midden in de  internationale ontwikkelingen een levendige en gezonde media industrie behouden? Hoe kunnen Nederlandse media makers en bedrijven ook profiteren van het globale speelveld? En welke ontwikkelingen rond video zitten er nog aan te komen?

Het MJC kijkt aan de hand van een verhalen, gesprekken en demo’s vooruit naar wat deze veranderingen betekenen. Onder leiding van dagvoorzitter Rens de Jong geven diverse topsprekers uit de media industrie hun visie op de nieuwe wereld. In het plenaire programma zijn er onder andere bijdragen van: 

Bekijk hier de volledige line-up!