Taco Ketelaar (DFFRNT Media) – Sparen voor virtuele Voice-ervaring met DFFRNT Media

Taco Ketelaar, oprichter van DFFRNT Media, vertelt hoe het bedrijf op dit moment een virtual reality-ervaring creƫert rondom The Voice in opdracht van TTC. De kijker kan onder meer ervaren hoe het is om als zanger op het podium te staan of in de jury te zitten. Het is de bedoeling om de experience als loyalty programma aan retailers te verkopen. Hoe meer mensen sparen, hoe meer ze kunnen doen binnen de VR-experience en hoe meer ze te zien krijgen. Ketelaar vertelt dat tijd de lastigste factor is bij de productie. Het is complex om te maken en vraagt een eigen platform. Ketelaar verwacht dat VR met name in de sport belangrijk gaat worden: bijvoorbeeld zelf ervaren hoe het is om in de cockpit van een formule 1-wagen te zitten. DFFRNT Media had de huldiging van Feijenoord met de 360 graden-camera gefilmd. Grootste uitdaging volgens Ketelaar is zorgen dat je voldoende bandbreedte hebt.