Michael Underhill (Ooyala)

michael underhillDavid Mühle, Regional Director Northern Europe en Michael Underhill, Strategic Media consultant presenteren de laatste bevindingen van video bedrijf Ooyala, dat oa een Facebook Live partner is. Ooyala is een data bedrijf rond premium video, dat inzicht heeft in de business modellen rond video, op verschillende platforms.  

Jeroen Wijering (JW Player)

jeroenJeroen Wijering, oprichter van JW Player was een van de eerste ondernemers op het gebied van online video. Zijn video speler werd zelfs een jaar lang gebruikt na de oprichting van Youtube. Inmiddels wordt de JW Player door miljoenen bedrijven gebruikt om zelf video aan te bieden, en rolt me nu een eigen wereldwijd video platform uit.

David Mühle (Ooyala)

David-MuhleDavid Mühle, Regional Director Northern Europe presenteert de laatste bevindingen van video bedrijf Ooyala, dat oa een Facebook Live partner is. Ooyala is een data bedrijf rond premium video, dat inzicht heeft in de business modellen rond video, op verschillende platforms.  

Gert Ysebaert (Mediahuis)

gert ysebaert ceo van mediahuis

Gert Ysebaert, voorheen uitgever Vlaamse media bij  Corelio, is sinds 2013 CEO van Mediahuis. Mediahuis is uitgever van Vlaamse en Nederlandse kranten waaronder Limburgs Dagblad, De Limburger en de dagbladen van NRC Media. Mediahuis was de afgelopen maanden met John de Mol in een verwoede strijd om de Telegraaf Media Groep verwikkeld. Wat zijn de plannen en hoe ziet hij de Nederlandse mediamarkt?

Taco Ketelaar (DFFRNT Media)

Taco KetelaarTaco Ketelaar, oprichter van DFFRNT Media laat zien hoe The Voice inzet op een bijzondere vorm van VR. The Voice wordt het eerste internationale TV format dat VR aan gaat bieden aan alle kijkers. De kijker kan daarbij via een puntensysteem ervaren hoe het backstage is, en hoe het is om mee te doen. Ook de combinatie met een loyalty programma maakt dit een bijzonder project.

Madeleine de Cock Buning (Commissariaat voor de Media)

Madeleine de Cock Buning

Madeleine de Cock Buning is voorzitter van het Commissariaat voor de Media, dat toezicht houdt op de naleving van de Mediawet. De Mediamonitor die het Commisaariaat al 15 jaar uitbrengt volgt de concentratie-ontwikkelingen op de mediamarkten en brengt de diversiteit in kaart.

Bas de Vos (GfK)

bas_de_vos

Bas de Vos, Global Director Strategy Media Measurement | Industry Lead Media & Entertainment NL. Bas de Vos was vele Jaren werkzaam bij de Stichting Kijkonderzoek, waar hij data over online en lineair kijken combineerde. Bij GfK is hij nu verantwoordelijk wordt voor alle media- en entertainmentklanten en ontwikkelt hij vanuit een internationaal perspectief de Media Measurement Strategie van GfK verder ontwikkelen. In zijn bijdrage gaat hij in op de laatste cijfers over media gebruik in Nederland. 

Deborah Acosta (New York Times)

Deborah Acosta

Deborah Acosta is een video journalist en filmmaker bij de New York Times. Ze is gespecialiseerd in innovatieve manieren om documentaires te maken. Ze heeft zich het afgelopen jaar gericht op de productie van live video, met diverse vormen van interactie, waaronder crowdsourcing.

Jørgen Madsen Lindemann (Modern Times Group)

Jorgen-Madsen-LindemannJørgen Madsen Lindemann is  President en CEO van het Zweedse entertainmentbedrijf Modern Times Group (MTG), dat na een start als eerste commerciële TV zender in Zweden, nu wereldwijd actief is met TV, radio, esports, digital video networks en online gaming. MTG heeft televisiezender, produktiebedrijven, en is op dit met name de activiteiten op het gebied van e-sports, gaming en online video aan het uitbreiden. Lindemann werkt sinds 1994 voor de groep, aanvankelijk als Head of Interactive Services. Hij is naast zijn rol bij MTG ook lid van de Board van Zalando, Turtle Entertainment en The International Emmy Association in New York. In zijn keynote presentatie laat Lindemann zien hoe hij de wereld van TV en entertainment ziet veranderen, en hoe hij met MTG daar op inspeelt.

Arjen Lubach

arjen lubach

Arjen Lubach  is schrijver, cabaretier, televisiepresentator en muziekproducent. Met zijn wekelijkse programma Zondag met Lubach bij de VPRO bereikte hij een wereldpubliek met zijn video over Netherlands Second, die uitkwam na de verkiezing van Donald Trump. In zijn bijdrage spreekt hij onder andere over wat de rol van Youtube is voor zijn programma en zijn publiek.

 

 

Erik van Heeswijk (Cleverlions)

erik van heeswijkErik van Heeswijk, CEO Clever Lions, daagt het publiek via een quiz uit op hun kennis over omni channel media strategieen. Van Heeswijk is sinds 1998 prominent bij de ontwikkeling van contentstrategie betrokken, waaronder 5 jaar als Hoofdredacteur Digitaal van de VPRO. CleverLions berekent aan de hand van big data het optimale scenario voor elk verhaal over alle contentkanalen heen.

Ralf van Vegten (NEP Nederland)

ralf_van_vegtenRalf van Vegten, CTO NEP laat zien welke rol augmented reality in de productie speelt. NEP is één van de voorlopers op het gebied van Augmented Reality, dat wordt toegepast om op een flexibele en relatief goedkope manier iets toe te voegen aan een fysieke studio. Een extra laag met virtuele graphics over het bestaande beeld gelegd, met spectaculaire of juist hele onopvallende resultaten.

 

Arno Lubrun (Facebook Benelux)

Arno2

Arno Lubrun, Managing Director Facebook Benelux. Facebook introduceerde video, live video, en werkt nu aan ‘’original video’’, waarmee het bedrijf zich als Netflix concurrent neerzet. Wat betekent de video strategie van Facebook voor  Nederlandse bedrijven?

Frank Volmer (Ster)

 

frank2

Frank Volmer, Directeur Ster. Ex Telegraaf-directeur Frank Volmer met  de Ster volop inzetten op online advertising. De Ster heeft inmiddels diverse initiatieven gestart, zowel display als video, om zich voor te bereiden op programmatic. Daarnaast wordt de positie in online video uitgebreid.

 

Rens de Jong, Dagvoorzitter

Rens de Jong is een bekend geluid voor zakelijk Nederland. Sinds 2000 is hij één van de bekende stemmen van BNR Nieuwsradio, en hij presenteert ook diverse TV programma’s voor RTLZ. Zijn specialisaties zijn innovatie en ondernemerschap. Rens is daarnaast co-founder van BuzzMaster, een interactieve tool om congressen zeer interactief te maken door middel van smartphones. Ook tijdens het Mediajaarcongres zal Buzzmaster ingezet worden om het publiek te betrekken en zich uit te laten spreken. In de opening van het Mediajaarcongres door Rens de Jong zal hij het publiek betrekken.