Arjen Lubach

arjen lubachArjen Lubach is presentator van het de satirische nieuwsshow ‘Zondag met Lubach’ bij de VPRO Daarnaast schrijft hij romans en is hij actief als cabaretier. Lubach was eerder betrokken bij Koefnoen en Buro Renkema. Begin dit jaar stelde hij zich op ludieke wijze kandidaat voor de rol van Farao van Nederland.

Erik van Heeswijk ( Cleverlions)

erik van heeswijkCleverLions is een jong, maar geen onervaren bedrijf. Het bestaat uit een aantal routiniers die vonden dat het anders moest. Contentstrategy moet naar een hoger niveau. Co-Founder en CEO Erik van Heeswijk is sinds 1998 prominent bij de ontwikkeling van contentstrategie betrokken, de laatste vijf jaar als Hoofdredacteur Digitaal van de VPRO.

Voorjaar 2015 richtte van Heeswijk adviesbureau CleverLions op en ontwikkelde SmartOcto; een tool die in een oogopslag visualiseert hoe en waar een verhaal scoort, en hoe je daar op kunt sturen

Ralf van Vegten (NEP Nederland)

ralf_van_vegtenRalf van Vegten werkt als CIO bij NEP Nederland. Daar is hij sinds een aantal jaar verantwoordelijk voor de Technology department en sinds 2016 ook voor de Graphics business unit.

NEP is het grootste mediatechnologiebedrijf ter wereld en maakt onder meer de grootste sportevenementen, shows en live events ter wereld mogelijk. Het Creative Technology hoofdkantoor van NEP bevindt zich op het Media Park in Hilversum. Hier worden dagelijks honderden uren aan content verwerkt en wordt gezocht naar de nieuwste technieken om slimmer en sneller video content te produceren, te verwerken en te distribueren.

Ruud de Langen (Mindshare)

Ruud_4

Ruud de Langen is CEO bij mediabureau MindShare. Hij startte zijn loopbaan in 1989 bij Sky Radio. Werkte daarna voor TMP, Media Direction, FHV Content en Starcom. Ook was hij samen met Karel Beyen een aantal jaren actief in BLaF, het bedrijf dat onder meer het TV Format Puberruil bedacht.

Mindshare is een mediabureau dat haar klanten dagelijks helpt bij het realiseren van een grote varieteit aan doelstellingen. Wij willen de leading business partner zijn voor onze klanten en helpen hun business te laten groeien. Via consumenten-, media- en merkinzichten – Big Data – helpt Mindshare de juiste media en middelen te selecteren om een doelstelling te behalen. 

Arno Lubrun (Facebook Benelux)

Arno2In 2011 opende Facebook een Nederlands kantoor in Amsterdam, van waaruit Facebook Benelux zou worden bestuurd. Arno Lubrun werd in 2011 directeur van Facebook Benelux. Facebook Benelux houdt zich voornamelijk bezig met marketing. Het probeert bedrijven te helpen om Facebook in te zetten. Ook wordt er veel samengewerkt met lokale overheden. Voor Facebook Nederland werken een kleine twintig mensen, waarvan twaalf op het Amsterdamse kantoor. Voor Facebook Benelux zit de helpdesk in Dublin, het beleid wordt in Brussel bepaald en Barcelona en Londen gaan over de Europese verkoop. Toch is Facebook Benelux niet groot: als je alles bij elkaar optelt kom je op ongeveer dertig werknemers. Lubrun zegt dan ook klein en overzichtelijk te willen blijven. Bovendien werkt Facebook ook veel met externe organisaties en freelancers.

Frank Volmer (STER)

 

frank2Frank Volmer is per 1 september 2016 de nieuwe algemeen directeur bij Ster. Volmer is oud-directeur van de Telegraaf Media Groep (TMG), waar hij diverse managementposities heeft gehad. Volmer vertrok in november 2014 na een reorganisatie waarna hij als interim-directeur in de mediabranche heeft gewerkt.

Ster

De Ster verzorgt in Nederland reclame bij de Nederlands publiek omroep. De inkomsten gaan rechtstreeks naar het ministerie van OCW. Al vanaf de eerste reclameblokken is de opdracht van de minister van OCW aan Ster om de reclameruimte rondom de programma’s van de publieke omroep zo goed mogelijk te verkopen. De wereld is sindsdien enorm veranderd, maar die opdracht staat nog steeds: we zijn en blijven daar waar de publieke omroep is: op tv, radio en digital.

Rens de Jong, Dagvoorzitter, presentator & spreker

Rens de Jong is een bekende voor zakelijk Nederland. Met zijn energie, kritische journalistieke houding en gevoel voor humor weet hij zijn publiek te boeien. Rens presenteert programma ‘Zakendoen met Rens de Jong’ bij BNR en ‘Z in Zaken bij RTLZ, waar het duidelijk is dat hij een groot hart heeft voor ondernemend Nederland. ‘Ik ben ervan overtuigd dat bij alle belangrijke veranderingen in ons leven, in onze maatschappij, in de wereld, ondernemers & bedrijven een sleutelpositie vertegenwoordigen.’

Zijn specialisaties zijn innovatie, duurzaamheid, ondernemerschap en human capital. In 2013 werd hij door Quote uitgeroepen tot één van de populairste dagvoorzitters van ons land. Begin 2014 won hij de titel ‘Dagvoorzitter van het Jaar’.