Over het Media Jaarcongres

Het Media Jaarcongres is een initiatief van iMMovator Cross Media Network en Beeld en Geluid. In de afgelopen tien jaar heeft het MJC zich ontwikkeld tot dé ontmoetingsplek voor de Nederlandse Media-industrie. Voorgaande jaren heette dit congres nog Media Park Jaarcongres (MPJC) en hoewel het zich nog op het Media Park afspeelt behelst het de gehele media-industrie. Daarom is gekozen om de naam te wijzingen naar Media Jaarcongres. Andere naam, maar nog steeds dezelfde dynamiek.

Locatie

MJC vindt plaats op verschillende locaties op het Media Park. Het plenaire programma vindt plaats in de stijlvolle studio 21 op het Media Park. Aan ronde tafels luister je samen met de andere deelnemers naar hoogstaande keynotespeakers. In de foyer wordt de lunch uitgeserveerd en vind je verschillende demo’s. De expertsessies vinden plaats in Beeld en Geluid, Media Centrum, Switch en Studio Centrum, op loopafstand van studio 21. 

Studio 21
Media Park Hilversum
Joop van den Endeplein 7
1217 WJ Hilversum

Media Park Hilversum

We adviseren je om via da A1 naar het Media Park te rijden, vanuit alle richtingen. Komende vanaf de richting Amsterdam neem je de afslag Laren/Hilversum. Vanuit de richting Amersfoort volg je de borden Hilversum-Noord en neem je de afslag Laren/Hilversum – Noord.

  1. Bij de stoplichten ga je linksaf richting Hilversum. Je rijdt nu op de Hilversumse weg.
  2. Deze weg blijf je volgen. Je rijdt de gemeente Hilversum binnen. Bij de verkeerslichten houd je rechts aan, richting Ring (noord), Bussum, Loosdrecht. Je rijdt nu op de Johannes Gerardtweg.
  3. Je volgt deze weg tot en met het viaduct over de spoorlijn. Direct na het viaduct ga je bij de verkeerslichten rechtsaf. Dit is de Sumatralaan.
  4. Bij de rotonde kies je de linkerbaan en rij je het Mediapark op. (Je neemt de rotonde driekwart)
  5. Sla nadat je het Media Park binnenrijdt rechtsaf parkeerdek A op. Vanaf parkeerdek A zijn de locatie van het MPJC met bordjes aangegeven.

De locaties van de verschillende expertsessies bevinden zich op loopafstand van studio 21. Je kunt je auto de hele dag op parkeerdek A laten staan.

 

 

Partners

MJC wordt al jaren ondersteund door partners. Naast de initiatiefnemers,  Beeld en Geluid en iMMovator, kunnen we rekenen op de steun van diverse partijen uit de sector. Ook partner worden van MJC2017? Lees hier meer over de partnermogelijkheden.

Partners van MJC2017 zijn:

NEP
Infostrada Creative Technology vormt samen met Infostrada Sports en Infostrada Interactive de bedrijvengroep Infostrada. Kernactiviteit van Infostrada Creative Technology is audiovisuele facilitaire dienstverlening aan omroepen en bedrijfsleven met ruim 35 jaar ervaring binnen de Nederlandse facilitaire markt. Infostrada Creative Technology heeft ruim 200 vaste medewerkers dienst. Dagelijks helpt Infostrada Creative Technology bij de realisatie van circa 25% van alle Nederlandse televisieproducties en worden diverse gameplatforms en enterprise B2B oplossingen gefaciliteerd.

RTL Nederland
Met een krachtig zenderportfolio, een toonaangevend nieuwsbedrijf en een toppositie in digitale media en op de entertainment markt, is RTL Nederland een van de meest vooraanstaande allround media- en entertainmentbedrijven van het land. Het bedrijf heeft met zijn zeven tv-zenders RTL 4, RTL 5, RTL 7, RTL 8, RTL Lounge, RTL Crime en RTL Telekids het marktleiderschap op de Nederlandse televisiemarkt stevig in handen. De digitale activiteiten worden gekenmerkt door onder andere RTLXL.nl, Buienradar.nl  en Videoland.com, die er mede voor hebben gezorgd dat RTL een top 10 positie bekleedt in de digitale markt. Investeringstak RTL Ventures ontplooit activiteiten die ons direct in contact brengen met de consument. Met RTL Live Entertainment is het bedrijf actief op de entertainmentmarkt en bouwt het onder andere aan de doorvertaling van televisiemerken naar live entertainment. Al deze activiteiten samen, zorgen ervoor dat RTL miljoenen consumenten kan informeren en amuseren, overal en altijd.

United
United, gehuisvest in het Muziekpaviljoen op het Media Park te Hilversum, is een full service organisatie op het gebied van faciliteiten, technisch en creatief support voor media en broadcast organisaties. Innovatie en flexibiliteit staan bij ons hoog in het vaandel en zijn speerpunten waarmee we onze positie in een sterk en snel ontwikkelende markt consolideren en verder uit bouwen. Vanuit onze product afdelingen c.q. diensten zijn wij in staat een zeer divers assortiment aan faciliteiten en services aan te bieden. Dankzij onze ervaring, betrokkenheid bij onze opdrachtgevers en flexibele aanpak zijn wij een natuurlijke partner voor veel media en broadcast organisaties.

Gemeente Hilversum
Bijna 10.000 mensen maken de media in Hilversum. Hier zijn de grote studio’s van de publieke en commerciële omroepen. Audio, video en animatie worden hier samengevoegd tot nieuws, informatie en entertainment. De gemeente Hilversum is trots op zijn mediabedrijven en werkt actief aan een klimaat waar ondernemers zich thuis voelen. Partners zijn daarbij onder andere de innovatieplatforms zoals iMMovator, kennisinstellingen zoals de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht en natuurlijk de bedrijven zelf.

Ooyala
Ooyala harnesses the power of big data to help broadcasters, operators and media companies build more engaged audiences and monetize video with personalized, interactive experiences for every screen. We go beyond traditional online video platforms, providing software and services combining best-of-breed technologies with industry-leading video analytics to help our customers optimize and automate video programming, video streaming and video syndication. Ooyala is an independent subsidiary of Telstra.

Chain
Chain Live Audio, Visuals, Light & Rigging is hét facilitaire bedrijf voor de Nederlandse broadcast- en evenementenindustrie. Het bedrijf is ontstaan uit lichtbedrijf Chain en Dutchview Licht en nu uitgegroeid tot een multidisciplinaire facilitair dienstverlener voor licht&rigging, geluid en video. Met veel “in house” productspecialisten per discipline die een productie begeleiden van de tekentafel tot het moment dat de laatste flightcase weer in de vrachtwagen zit.

Akamai
Akamai is the global leader in Content Delivery Network (CDN) services, making the Internet fast, reliable and secure for its customers. The company’s advanced web performance, mobile performance, cloud security and media delivery solutions are revolutionizing how businesses optimize consumer, enterprise and entertainment experiences for any device, anywhere.

Nederlandse Publieke Omroep (NPO)
De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) is van iedereen en voor iedereen. NPO maakt programma’s op radio, televisie en internet. Door de programma’s van de NPO ben je in staat mee te doen aan het gesprek van de dag, voel je je onderdeel van de samenleving en kun je je op jouw manier ontwikkelen en nieuwe werelden ontdekken.

iMMovator Cross Media Network
IMMovator Cross Media Network heeft als doel het stimuleren van innovatie binnen de (cross)media sector. IMMovator wordt ondersteund door overheid en bedrijfsleven en heeft een sterk netwerk in de cross-media sector van ruim 8.000 leden. IMMovator is onder andere initiatiefnemer van de Monitor Creatieve Industrie, netwerk/kennisbijeenkomsten als de Cross Media Cafés, Media Future Week, het Mediapark Jaarcongres en sector ondersteunende projecten als het HbbTV Forum Nederland, Dutch Media Innovators, MediaMatters en het ketenoverleg Digitale TV.

Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid
Het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid is het media-archief van Nederland en de grootste van zijn soort in Europa. Het Instituut speelt een toonaangevende rol op het gebied van beheer en toegankelijk maken van het Nederlandse media-erfgoed. 
Het gebouw op het Media Park in Hilversum herbergt een dagelijks groeiende collectie van radio, televisie, film, foto’s, muziek, documentaires, nieuwe media, games en internetcultuur. Deze collecties geven een uniek beeld van de geschiedenis van Nederland van de afgelopen honderd jaar en van de ontwikkeling van de audiovisuele media in het bijzonder.

 

Mediapartners

Het Media Jaarcongres wordt gesteund door een groot aantal netwerk- en mediapartners uit alle sectoren van de media-industrie. Zij helpen het congres bekendheid te geven binnen de media-industrie. Ook geïnteresseerd om je als mediapartner aan MJC te binden? Neem contact op met Minouche van Reenen minouche.vanreenen@immovator.nl , zij vertelt je er graag meer over!

Mediapartners van MJC2017 zijn:

AV & Entertainment Magazine 
AV & Entertainment Magazine wordt uitgegeven door de Van Munster Media Groep, een dynamische en multimediale uitgeverij in Nijmegen. Het magazine verschijnt zes maal per jaar en is een toonaangevend, veelzijdig en informatief vakblad voor de multimediale entertainmentbranche. AV & Entertainment Magazine is een vakblad voor professionals binnen de wereld van televisie, radio, broadcast, film, theater, show en evenementen.

AV Job
AV Job zoekt, vindt en bemiddelt sinds 1996 professionals in de media. Van de meeste professionals weten we wat ze kunnen en of ze open staan voor verandering. Voor werkgevers zijn we daarom voor de ‘lastige of precaire vacatures’ een vanzelfsprekende keuze.

Broadcast Magazine
Broadcast Magazine is het vakblad voor radio, televisie en multimedia. Het magazine vormt een onmisbare bron van media informatie voor iedereen die beroepsmatig betrokken is bij audiovisuele media. Broadcast Magazine biedt niet alleen het laatste nieuws, maar houdt de media professional ook op de hoogte van de laatste cijfers, transfers en producties in medialand.

Broadband TV Nieuws
Know all about it – website van o.a. mediajournalist Robert Briel. Broadband TV News is een website die nieuws, analyses and commentaar brengt over digitale televisie. Er wordt geschreven over business, platforms, the technologie en de mensen erachter. Broadband TV News verzorgt daarnaast een dagelijkse bulletin en wekelijkse nieuws reports.

Dutch Digital Agencies
Dutch Digital Agencies is de branchevereniging en kennisorganisatie van de beste digitale bureaus. Gezamenlijk vertegenwoordigen ze de Nederlandse digitale industrie.Regelmatig worden door DDA branchegerichte projecten en activiteiten geïnitieerd voor Digitaal Nederland. Leden ontmoeten elkaar regelmatig tijdens de DDA ledenvergaderingen, activiteiten en kennissessies. Onderwerpen als marktontwikkelingen, bedrijfsvoering, personeelswerving en beveiliging zijn onderwerpen die regelmatig de revue passeren.

Dutch Guild
De Dutch Guild of Multi-Media Engineers is een informele club van enthousiaste technici in de mediawereld, die de gelegenheid geeft kennis uit te wisselen en praktische gebruiksstandaarden te onderzoeken en toe te passen. Eens in het kwartaal wordt een bijeenkomst georganiseerd waar sprekers hun, veelal technische, licht laten schijnen op actuele ontwikkelingen. Met veel van deze ontwikkelingen worden de Guild-leden vroeg of laat geconfronteerd in hun dagelijkse professionele leven. Commerciële doelstellingen worden buiten de deur gehouden!

Economic Board Utrecht (EBU)
De EBU verbind sectoren die elkaar nu nog onvoldoende vinden. In nieuwe coalities koppelen we bedrijven aan overheden en kennisinstellingen. Coalities met schaalbare initiatieven, die leiden tot nieuwe producten en diensten om het leven hier en elders Groener, Gezonder en Slimmer te maken. Initiatieven die zorgen voor groei, banen en marktaandeel voor het Utrechtse bedrijfsleven.

FrankWatching
Frankwatching is dé plek voor iedereen die zich bezig houdt met of interesse heeft in marketing, communicatie, social media en tech. Inhoud, kwaliteit en onafhankelijkheid boven alles; instructie, educatie, kennisdeling en inspiratie, dat zit in onze genen.

InCT
Het vakblad InCT is een tweemaandelijkse uitgave over innovatief uitgeven en bestaat sinds november 2002. Het magazine bericht over innovaties op het gebied van uitgeven. Naast deze printuitgave organiseert InCT ieder jaar twee succesvolle events: InCTformatie in het voorjaar en InCTspiratie in het najaar.

Kees van ’t Hof Broadcast Services
Kees van ’t Hof Broadcast Services is een full service cross-media productie bedrijf gericht op het produceren en faciliteren van radio, tv en online uitzendingen. Van het verzorgen van een mobiele radiostudio op locatie, tot een complete HD-video productie inclusief de benodigde radio- en tv verbindingen. Kees van ’t Hof Broadcast Services is breed inzetbaar en denkt innovatief mee met de contentmakers.

Logeion
Logeion is de Nederlandse beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals. Een bloeiende vereniging met ruim 3.000 leden. Logeion is wereldwijd de op één na oudste beroepsorganisatie voor communicatie en kent een rijke traditie van bijna 70 jaar vernieuwing. Mede daardoor behoort Nederland, zowel in de beroepspraktijk als in onderwijs en wetenschap, internationaal tot de voorhoede van het vak.

Magazine Media Associatie (MMA)
De Magazine Media Associatie (MMA) behartigt de belangen van 27 aangesloten magazine mediabedrijven. Deze bedrijven richten zich op consumentenmedia (magazines, websites & evenementen).

NBF
De NBF is dé Nederlandse beroepsvereniging van film- en televisiemakers. De NBF is zeer actief betrokken bij politieke gesprekken en onderhandelingen waarbij zij zich sterk maken voor de positie van alle film- en televisiemakers.

New Business Radio
New Business Radio brengt, 24 uur per dag en 7 dagen per week, non stop muziek voor op het werk en doet verslag van bijzonder ondernemerschap. Ondernemende mensen, inspirerende gesprekken, innovaties en duurzaamheid. Van hippe start up tot ijzersterke multinational. 

OLON
De OLON is de organisatie van lokale omroepen in Nederland. We behartigen de belangen en helpen om zo effectief en efficiënt mogelijk te werken. We doen dat door samenwerking tussen de lokale omroepen te faciliteren en te bevorderen. Waar mogelijk zorgen we dat gebruik gemaakt kan worden van schaalvoordelen. Denk bij de ondersteuning van de OLON bijvoorbeeld aan het opleiden van medewerkers, of het uitwisselen van best practices.

RethinkingMedia
RethinkingMedia is nieuwsgierig naar de succesfactoren van uitgaves, apps, programma’s en mediabedrijven. Elk kwartaal worden de bevindingen gedeeld in een digitaal magazine voor mediaprofessionals. 

TotaalTV
Totaaltv.nl brengt actueel nieuws over zenders, producenten en programma’s en providers als KPN, Tele2, Ziggo, Caiway en CanalDigitaal.

Utrechtse Communicatiekring 
De Utrechtse Communicatiekring (UCK) is de grootste en meest actieve regionale communicatiekring in Nederland. De UCK verbindt betrokken communicatieprofessionals met passie voor hun vakgebied. Dat gebeurt door middel van regelmatige, interactieve bijeenkomsten. Daar ontmoeten leden elkaar, delen actuele kennis en ervaring, en doen inspiratie op. Deze bijeenkomsten zijn laagdrempelig, informeel en kwalitatief. De kring richt zich op communicatieprofessionals die zich verbonden voelen met hun vak, met hun vakgenoten en veelal wonen en/of werken in de provincie Utrecht. 

VillaMedia
Villamedia is opgericht in 1998. Op de website www.villamedia.nl verschijnt dagelijks journalistiek vaknieuws en worden vacatures voor media-professionals gepubliceerd. Het tijdschrift Villamedia magazine verschijnt elke maand en bevat nieuws en achtergronden over journalistiek en media.

Contact

Het Media Jaarcongres streeft ernaar de belangrijkste mediabedrijven uit de sector te betrekken als partner. Het gaat om verschillende vormen van samenwerking.

Algemene vragen

Neem voor algemene vragen contact met ons op via:
Media Jaarcongres
Postbus 315
1200 AH Hilversum
Tel: 035 6238781
Fax:035 6238945
info@mediajaarcongres.nl
www.mediaparkjaarcongres.nl

Sponsoren

Sponsoren leveren een financiële of facilitaire bijdrage in ruil voor een uitgebreid sponsorpakket dat het bedrijf voor-, tijdens-, en na het MJC onder de aandacht brengt. Neem voor details over de sponsorpakketten contact op met Ton van Mil van iMMovator.

Mediapartners

Mediapartners geven het MJC bekendheid in verschillende sectoren en netwerken door middel van aandacht in hun online en offline publicaties. Neem voor meer informatie contact op met Minouche van Reenen, Minouche.vanReenen@immovator.nl

Vorige edities

MJC is al negen jaar lang hét media event van het jaar. Tijdens vorige edities haalden we een keur aan topsprekers naar Nederland, waaronder Matt Locke (Storythings), David Mattin (Trendwatching.com) in 2015, Rory Sutherland (Ogilvy) in 2014, Matt Danzico van de BBC in 2013, Gary Carter (FremantleMedia) in 2012, Kevin Slavin in 2011 en Erik Huggers in 2011. Daarnaast is de Nederlandse mediatop ook altijd aanwezig in het programma, zoals in het verleden Bert Habets (RTL), Peter de Mönnick (Sanoma/SBS), Frank Botman (Dasym) en Henk Hagoort (NPO).

MPJC2016
The Video Age stond centraal tijdens MPJC2016, op 23 juni. Zoveel video overal, waar zet je op in? Wat zijn hypes? En hoe zien toekomstige verdienmodellen eruit? Onder meer Jan de Jong (NOS), Jildou van der Bijl (LINDA), Matt Locke (storythings) en Pim Schmitz (Talpa) presenteerden hun visie. Ook jong talent kwam aan bod met o.a. Liam Tjoa en Tim van der Wiel (GoSpooky) en Sanne Cousijn over de Meisjes van Thijs. De uitgebreide verslaglegging van MPJC2016 vind je op deze pagina.

MPJC2015
Act Global was het thema van MPJC2015, dat plaatsvond op 18 juni 2015. Een zeer geslaagde dag waar Nederlandse media ondernemers die pionieren in het buitenland in het zonnetje werden gezet. Onbekend in eigen land, maar groot in het buitenland. Wat zij hadden te zeggen?

  • ‘TV is nog niet dood, maar het dak lekt’ – Jan Riemens (Zoomin.TV) over de opmars van online video
  • ‘De nieuwe generatie is gratis content gewend. De adverteerder gaat dat betalen’  – Eelko van Kooten (Spinnin’Records) over verdienmodellen in de muziek en media industrie
  • ‘YouTube heeft meer invloed dan TV. De interactie op YouTube is gigantisch.’ – Enzo Knol legt uit waarom hij geen real life soap op TV wilt
  • ‘Wij proberen de overkant te bereiken en daarbij hebben we geen drenkeling om de nek nodig’ – Henk Hagoort, doelend op de problemen waarin veel dagbladconcerns zitten
  • ‘Als Nederland een onderneming was, had China ons allang gekocht als testpark.’ – Frank Botman over de Nederlandse media industrie
  • ‘1% van het bedrijf was eigenlijk een betere deal geweest’ – Jeroen Wijering over de levering JW player aan YouTube waar hij slechts 15 euro aan verdiende

Daarnaast waren er keynote speeches van David Mattin (Trendwatching.com) en William Uricchio (MIT), een live demo van Cameraad van Nu.nl, een presentatie van de nieuwste GfK cijfers en de première van de VPRO VR Productie ‘De volmaakte mens’. We kijken terug op een zeer geslaagde dag! Bekijk hier alle video’s, foto’s, verslagen of lees wat de pers over MPJC2015 schreef.

MPJC2014
Op 26 juni 2014 vond MPJC2014 plaats, met een recordaantal bezoekers! Maar liefst 800 media professionals namen deel aan een van de onderdelen van het programma. Met inspirerende presentaties van Matt Boggie van NY Times (lees hier een exclusief interview met hem in Frankwatching) en Rory Sutherland van Ogilvy. Nieuws van Henk Hagoort (NPO) over een avatar voor doven en slechthorenden die zij ontwikkelen met TNO, nieuwe cijfers over de tablet markt van GfK en een interessant interview met topdesigner Bas Ording die een inkijkje geeft in zijn loopbaan bij Apple. Ook werd het Mediapact gesloten tijdens MPJC, onder meer BNN, gemeente Hilversum, de HKU en het MBO College Hilversum, NOS, NPO, de provincies Noord-Holland en Utrecht, RTL en United slaan de handen ineen om te zorgen dat de lijnen tussen onderwijs en praktijk worden verkort. Tenslotte was er ook de uitreiking van de Remotely.tv Awards voor de meest betwitterde zender en tv-programma’s. Lees hier na wie de winnaars zijn.

Bekijk hier de sfeerimpressie van MPJC2014

MPJC 2013
Donderdag 20 juni 2013 vond de zesde editie van het  Mediapark Jaarcongres plaats. Het was wederom een groot succes met interessante presentaties met onder andere: de opening van staatssecretaris Sander Dekker (OC&W), Erik Anderson (PDS) over kansen voor Nederlandse partijen in online video,  Stef van der Ziel (StreamZilla) over de komst van Netflix naar Nederland en inspirerende internationale sprekers zoals Matt Danzico (BBC) en Kenyatta Cheese (Know Your Meme). Heb je het congres gemist of wil je nog presentaties terugzien? Bekijk hier de video’s, verslagen en foto’s!

MPJC2012
Wat wordt ‘the next big thing’ in de televisie-industrie? Die vraag stond centraal tijdens MPJC2012. De komst van social media, second screen en connected tv brengen grote veranderingen te weeg in het medialandschap en mediaformats. Het is bijzonder moeilijk om te voorspellen welke trends bepalend gaan zijn aldus keynote speaker Gary Carter (formatspecialist en COO FremantleMedia). Uiteindelijk zijn het de kijkers die beslissen: we moeten ze dus iets aanbieden om te zien welke technologie ze gaan adopteren.

De 600 mediaprofessionals die MPJC in 2012 bezochten hoorden ook hoe de Zweedse filosoof en schrijver Alexander Bard het belang van het contact met de kijker onderschreef: niet je ego maar je netwerk is belangrijk.  ‘Het gaat om communities en als je als (media)bedrijf geen contact met communities legt, heb je eigenlijk geen toekomst.’

Je vindt hier een overzicht van de video’s, verslagen, foto’s en ander materiaal rondom MPJC2012.

MPJC2011
Met 700 inschrijvingen, 51 stands op het Innovatieplein en een keur aan topsprekers die hun visie gaven over de laatste ontwikkelingen was MPJC2011 een zeer geslaagde editie. De sprekers, waaronder Bert Habets (RTL) Henk Hagoort (NPO) en Roeland Stekelenburg (NLbuzz) signaleerden volop kansen voor het tweede scherm, maar ook een gemiste kans voor de Publieke Omroep in de kabinetsplannen. Stel het publiek centraal is de boodschap van de media industrie. Kevin Slavin, de internationale keynotespeaker van deze editie sloot daar prachtig op aan met zijn speech ‘Laughter from nowhere’.

Je vindt hier een overzicht van de video’s, verslagen, foto’s en ander materiaal rondom MPJC2011.

MPJC2010
Op 9 juni 2010 vond voor de derde keer het Mediapark Jaarcongres plaats. Deze editie stond in het teken van ‘oog voor het scherm’; innovaties rond het scherm, bekeken vanuit nieuwe ideeën, cijfers en initiatieven. Bioscoop, televisie, computer, mobiele telefoon – we worden in ons dagelijks leven omringd door schermen. Welke innovaties staan ons te wachten? Met onder andere bijdragen van Erik Huggers (BBC), Frank Volmer (Telegraaf), Phil Lelyveld (Consumer 3D Experience Lab) en diverse prominente media ondernemers.

Je vind hier de video’s, presentaties, verslagen, podcasts en persberichten over MPJC2010.

MPJC2009
In 2009 werd voor de tweede keer het Mediapark Jaarcongres georganiseerd. Het congresprogramma was goed gevuld, met de aankondiging van Staatssecretaris Heemskerk dat de radio frequentie vergunningen met 6 jaar verlengd worden, een inzicht in de plannen van aankomende omroep PowNed en de eerste reactie van Plasterk op de plannen van de Commissie Brinkman.

Je vind hier de verslagen, video’s en podcasts van MPJC2009

MPJC2008
In 2008 vond het eerste Mediapark Jaarcongres plaats en de bijeenkomst was een groot succes! Met meer dan 600 ingeschreven deelnemers, interactieve ontbijtsessies, topsprekers, interessante video reportages en het eerste publieke optreden van Henk Hagoort als voorzitter van de NPO, bood de dag een prachtig overzicht van de belangrijkste cross media ontwikkelingen in Nederland.

Je vind hier de verslagen, video’s en podcasts van MPJC2008

Initiatiefnemers

Het MJC is een initiatief van iMMovator Cross Media Network en Beeld en Geluid. 

iMMovator Cross Media Network

Het iMMovator Cross Media Network is een netwerkorganisatie die zich richt op het versterken van de crossmediasector met de nadruk op innovatie en economisch rendement. Dit gebeurt door kennisdeling, kennisvergaring en het organiseren van contactmomenten tussen bedrijven, overheden en kennisinstellingen. Vanuit een kleine basisorganisatie worden verschillende projecten, events en publicaties opgestart die innovatie in de media industrie aanjagen.

Het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid

Het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid is een cultuurhistorische instelling die het audiovisueel erfgoed, dat uit historisch of cultuurhistorisch oogpunt van nationaal belang is, verzamelt, conserveert en toegankelijk maakt voor zoveel mogelijk gebruikers: mediaprofessionals, onderwijs en wetenschap, en het algemene publiek. Daarnaast ontwikkelt en verspreidt het instituut kennis op het gebied van audiovisuele archivering, digitalisering en mediahistorie.

MJC English Information

MJC is the Dutch media event of the year and brings broadcasters, publishers, online media, advertising agencies, IT and telecom industry together. The event provides its visitors with insight into the state of affairs in the media world, focused on innovation and inspiration. MJC is annually visited by a high quality group of visitors.

Date: June 29 2017
Location: Studio 21 at the Media Park in Hilversum
Tickets: €249,- (regular ticket)
Organisation: iMMovator and Beeld & Geluid 

Format

A strong plenary program, interactive Mix and Match sessions and in-depth expert sessions: MJC offers something for everyone. A broad scope that offers various opportunities for MJC partners engage in the event.

Inspiration
News and innovation guaranteed – The plenary program combines contributions from key players in the Dutch media world with international speakers. It offers great attention to innovation and digital developments.
Location: Studio 21, 700 visitors

Expert sessions
In a series of expert sessions MJC partners provide you in-dept knowledge on a specific topic. Master classes, workshops and Q & A at different locations at the Media Park.
Location: eg Villa Heideheuvel, media center and the Dutch Institute of Sound & Vision
Visitors: from 10 up to 80
Time: 90 minutes

Network sessions
The program of Mix and Match sessions offers participants the possibility to interact at the round tables in studio 21. Expand your network, exchange knowledge, tactics and best practices.
Location: round tables of 21 studio
Visitors: 9 per table
Time: 30 minutes per round

Reach
The Media Jaarcongres will be streamed and covered online by an extensive report in text, video and images. The reports are also included in the Trend Book ‘Trends and Developments in Cross-Media’ that iMMovator publishes annually. For the 2015 edition there will appear a series of articles prior to the conference in Broadcast Magazine. MJC is widely covered in the Dutch (specialized) media.

Interested to join MJC? Do not hesitate to contact us via info@mediajaarcongres.nl

Make MJC possible!

We want to make the MJC accessible to everyone, therefore we need to keep the ticket prices low. That is why we are looking for partners. An intrinsically compelling plenary programme and in-depth expert sessions: MJC offers something for everyone. A broad set-up that allows MJC partners all kinds of event connection possibilities.

There are gold, silver and bronze partnerships. It is also possible to adopt an expert session or demo table. As in previous editions, there is also plenty of room for interaction alongside the plenary programme at MJC. Are you interested? Check the partner opportunities below or contact Ton van Mil iMMovator.

Sponsorproposition MJC 2017

Sponsorproposition MJC 2017_ENG_compress-1