Media Jaarcongres 29 juni in teken van ‘A New World, A New Perspective’

Op donderdag 29 juni staat het Media Park in Hilversum weer in het teken van de toekomst van de media. Tijdens het Media Jaarcongres (MJC) kan iedereen die zich verbonden voelt met de media met elkaar in contact komen. Aan de hand van verhalen, gesprekken en demo’s kijkt het MJC naar de toekomst en welke invloed het veranderende medialandschap daarop heeft.

A New World, A New Perspective
De 10e editie van het Media Jaarcongres staat in het teken van ‘A New World, A New Persperctive’. De afgelopen tien jaar is het medialandschap voorgoed veranderd. Een nieuwe wereld met daarbij behorende regels. We zitten niet meer op zaterdagavond met het gezin voor de televisie. Onze tijd wordt verdeeld over diverse schermen en media. Iedereen is altijd en overal bereikbaar, we zijn sociaal via diverse online platformen en kijken hele series in één keer wanneer wij zin hebben om te kijken. Alles wat we doen, waar we naar zoeken en waar wij ons bevinden is geregistreerd. Grote platforms als Facebook, YouTube, WhatsApp en Google kunnen aan de hand van hun data voorspellen wat wij gaan doen. Kunstmatige intelligentie en data-analyse zijn geen academische specialisaties meer, maar aanjagers van media innovatie.

Nederland in ontwikkeling
Met deze nieuwe wereld zijn er ook nieuwe mogelijkheden ontstaan. Hoe een klein land als Nederland zich staande kan houden in dit internationale geweld van veranderingen wordt besproken tijdens het MJC op 29 juni. Hoe kunnen Nederlandse media makers en bedrijven profiteren van het globale speelveld en welke ontwikkelingen rond video zitten er nog meer aan te komen. Samen met sprekers als onder andere Arjen Lubach, Arno Lubrun van Facebook Benelux en Frank Volmer van STER neemt dagvoorzitter Rens de Jong het MJC aan de hand mee naar de toekomst. Zij, en diverse andere topsprekers uit de media-industrie, geven hun visie op de nieuwe wereld.

Kom ook
Inschrijven kan via de website www.mediajaarcongres.nl,  daar is tevens het complete programma te vinden. Of volg het congres via Facebook en/of Twitter.

MJC
Het Media Jaarcongres is een initiatief van iMMovator Cross Media Network en Beeld en Geluid. In de afgelopen tien jaar heeft het MJC zich ontwikkeld tot dé ontmoetingsplek voor de Nederlandse Media-industrie. Voorgaande jaren heette dit congres nog Media Park Jaarcongres (MPJC) en hoewel het zich nog op het Media Park afspeelt behelst het de gehele media-industrie. Daarom is gekozen om de naam te wijzingen naar Media Jaarcongres. Andere naam, maar nog steeds dezelfde dynamiek.