Mark van Leest (Ajax)

M van LeestMark van Leest begint zijn carrière in het buitenland bij Atlantic Records in New York, onderdeel van Warner Bros. Na een tussentijdse afronding van een MBA opleiding gaat hij aan de slag bij PolyGram/Universal Int’l in Londen. Eenmaal terug in Nederland werkt hij als Business Development Manager bij Wegener om invulling te geven aan de cross mediale strategie van het krantenconcern. Sinds 2007 is hij werkzaam bij Ajax. Als Hoofd van de media afdeling wordt er uitvoering gegeven aan de mediastrategie, tesamen met een team van 20 personen. De ontwikkeling van eigen mediakanalen en internationale TV producties stellen Ajax in staat zich stevig te verankeren in de Ajax community met branded content en nieuwe inkomstenbronnen aan te boren. Data en IT worden daarin steeds belangrijker en mede als gevolg van deze ontwikkelingen maakt Mark begin 2017 de overstap binnen Ajax naar de functie van Information Offficer, waar hij verantwoordelijk is voor Online Development & TV techniek, kantoorautomatisering, Player Performance systemen en Data Management platform voor e-commerce.