Expertsessie iMMovator: Sport en Media-innovaties

 

Live meebeleven van grote sport en live events. Videobeelden inzetten voor fan experience, op locatie én op afstand. Inzetten van data en beelden voor nieuwe diensten en visualisaties. Sport en Live Events zijn een doorlopende bron voor media-innovaties. Voor iMMovator reden om het open innovatieprogramma Spectacular ArenA eXperiences (SAX) te starten met Amsterdam ArenA, TNO en Hogeschool van Amsterdam én met partners als Ajax, United, Ericsson en andere innovatieve bedrijven uit het netwerk. Amsterdam ArenA fungeert daarin als fieldlab voor innovatie.

In deze expertsessie de laatste ontwikkelingen met o.a.

Roeland StekelenburgRoeland Stekelenburg over Voetbal TV – Videocamera’s langs de amateurvelden. Roeland is expert op het gebied van innovatie, media en technologie. Als zelfstandig adviseur en projectleider ontwikkelt hij voor de KNVB op dit moment Voetbal TV, waarbij de komende jaren slimme videocamera’s langs de amateurvelden geplaatst gaan worden die geautomatiseerd wedstrijden gaan registreren. De beelden worden ontsloten binnen de Voetbal.nl omgeving zodat elke amateurvoetballer straks zijn eigen acties en doelpunten kan terugkijken.

 

Freek van 't OosterFreek van ’t Ooster over het Fieldlab SAX in Amsterdam ArenA. Freek is meer dan twintig jaar werkzaam rond innovatie in de mediasector en de laatste tien jaar als programmamanager bij iMMovator. Sinds 2012 is Freek ook betrokken bij het topsectorenbeleid voor de creatieve industrie voor het netwerk Media&ICT binnen TKI CLICKNL, het topconsortium voor kennis en innovatie voor de creatieve industrie. Freek heeft een groot netwerk in de mediasector, digitale creatieve industrie en daarmee verbonden kennisinstellingen en overheidsinitiatieven.

 

Max ReckersMax Reckers over Playertracking obv sensoren en video-analyse en Voetbal-analist Thuis. Max heeft meer dan tien jaar ervaring in het optimaliseren van teamprestaties door middel van technische innovaties. Hij is de Performance Analist in het team van Louis van Gaal, onder andere bij FC Bayern München, Ajax, het Nederlands elftal en Manchester United.

 

Leonard Ariëns

Leonard Ariëns over Video-analyse via Piero, videoscheidsrechters en Ericsson Netwerk Eventplatform (ENE).

 

 

 

Paul ValkPaul Valk over: The Future of Automated Broadcasting, “a fast changing landscape with endless opportunities”. Paul Valk, Business Development Sport and Media technologies at TNO. More than 15 years of experience in complex sales and business development processes within several verticals (retail, IT, media and telecom). Created with a highly skilled R&D team, the first 3G Streaming Video Solution in the world. Sold the platform in a partnership with Alcatel to Mobile 3G Operators globally (2003). Joined a startup for mobile security software, named Track and Protect (2011). Currently developing mobile video application and big data sensor software applications for the Global Sports and Media Industry. Passionate about setting up innovative business with talented and motivated people, creating enthousiasm and entrepreneurship.

Mark van LeestMark van Leest over Online fan engagement en de vertaling daarvan naar beleving in het stadion. Mark begint zijn carrière in het buitenland bij Atlantic Records in New York, onderdeel van Warner Bros. Na een tussentijdse afronding van een MBA opleiding gaat hij aan de slag bij PolyGram/Universal Int’l in Londen. Eenmaal terug in Nederland werkt hij als Business Development Manager bij Wegener om invulling te geven aan de cross mediale strategie van het krantenconcern. Sinds 2007 is hij werkzaam bij Ajax. Als Hoofd van de media afdeling wordt er uitvoering gegeven aan de mediastrategie, tesamen met een team van 20 personen. De ontwikkeling van eigen mediakanalen en internationale TV producties stellen Ajax in staat zich stevig te verankeren in de Ajax community met branded content en nieuwe inkomstenbronnen aan te boren. Data en IT worden daarin steeds belangrijker en mede als gevolg van deze ontwikkelingen maakt Mark begin 2017 de overstap binnen Ajax naar de functie van Information Offficer, waar hij verantwoordelijk is voor Online Development & TV techniek, kantoorautomatisering, Player Performance systemen en Data Management platform voor e-commerce.  

De sessie wordt geleid door Freek van ’t Ooster, programmamanager Spectacular Live Experiences

Partners: Ericsson, United, Amsterdam ArenA, TNO, Hogeschool van Amsterdam, iMMovator

Inschrijven

Als je MJC bezoekt zit deelname aan een expertsessie inbegrepen in je ticket. Na je inschrijving is het mogelijk je voorkeur voor expertsessie aan te geven (hierover ontvang je een aparte mail). Neem je niet deel aan het volledige MJC, en wil je wel bovenstaande expertsessie bezoeken? Registreer je dan via onderstaand formulier.

Let op: bezoekers van MJC hoeven zich dus niet via onderstaand formulier in te schrijven voor een expertsessie.